Ministrul Sporturilor convoacă abuziv Adunarea Generală a Federației Române de Hochei pe Gheață

0
822

Ministerul Sportului, printr-o adresă oficială semnată de ministrul Eduard-Carol Novak, convoacă abuziv Adunarea Generală Extraordinară a Federației Române de Hochei pe Gheață (FRHG), încălcând grav nu doar legislația în vigoare, dar și statutul Federației. Precizăm că această adresă, prin care este convocată o Adunare Generală extraordinară a membrilor Federației, nu a fost remisă chiar Federației înseși, într-un gest care demonstrează, pur și simplu, reaua intenție a ministerului față de FRHG.

Conform statutului, Ministerul Sportului – prin delegatul său membru în Biroul Federal al FRHG, nu prin persoana ministrului! – este cel care poate gestiona relația cu Federația. În plus, o adunare generală extraordinară poate fi convocată doar de Biroul Federal sau de președintele Federației.

Singura situație în care, potrivit statutului și legislației în vigoare, adunarea generală poate fi convocată de alte părți este aceea în care la secretariatul Federației este depusă o moțiune de neîncredere semnată de majoritatea absolută a membrilor Federației. Iar acest lucru nu s-a întâmplat.

Federația este, astfel, cea care are exclusiv atribuții de analiză și decizie, așa cum menționează chiar ministrul în adresa sa oficială, în timp ce Ministerul trebuie să le exercite pe cele de supraveghere și control, așa cum stă de asemenea scris chiar în adresa de convocare. Îi atragem atenția ministrului Eduard-Carol Novak, precum și tuturor celor implicați, că „supraveghere și control”, în limitele prevăzute de lege, înseamnă că Ministerul poate organiza controale, misiuni de audit, poate cere informații ș.a.m.d., nu că poate comanda și impune decizii Federației în mod unilateral și de pe poziții de forță, ca într-o dictatură.

Abuzul ministrului merge mai departe prin ignorarea statutului FRHG, stabilind în mod arbitrar și nestatutar inclusiv ce membri ai Federației au sau nu au drept de vot în această adunare extraordinară! În acest sens, adresa Ministerului încalcă evident competențele atribuite instituției prin lege, afirmând cu de la sine putere cine sunt membrii cu drept de vot și ignoră decizii definitive ale instanțelor de judecată cum ar fi de exemplu decizia nr. 5211 din 12.11.2021, conform căreia calitatea de membru a unei federații sportive nu este dependentă de înscrierea în registrul federațiilor. Cum în cadrul acestei Adunări Extraordinare nu urmează, sperăm, să fie votat niciun organism de conducere, la aceasta trebuie să participe, conform statutului, toți membrii Federației, cu excepția celor suspendați. Conform statutului, acești membri suspendați „nu pot avea contacte privitoare la hocheiul pe gheață cu alți membri ai FRHG sau cu Federația”.

De asemenea, ordinea de zi a adunării extraordinare convocate ridică o serie de semne de întrebare:

  • De ce se întrunește o Adunare Extraordinară pentru „punere în discuție hotărârea de suspendare a conducerii alese a FRHG”? În prezent, pe rolul instanțelor de judecată sunt mai multe procese având ca obiect alegerile pentru conducerea FRHG, derulate în mod legal și statutar în toamna anului trecut. Unul dintre aceste procese este în derulare la Curtea de Apel București, proces în care Federația a contestat hotărârea prin care Ministerul Sportului a suspendat conducerea FRHG aleasă în Adunarea Generală din 15.09.2023. Putem bănui că unul dintre obiectivele actualului ministru al Sportului este fie tergiversarea acestui proces, astfel încât o decizie definitivă și irevocabilă să fie dată cât mai târziu, fie renunțarea la această contestație după ce controlul Federației va fi preluat de o altă garnitură de persoane, mai pliabile față de actualul ministru.
  • Adresa de convocare a Ministerului menționează inclusiv „adoptarea unei soluții de către membrii cu drept de vot cu privire la situația organelor executive”. După ce a terminat cu contestarea conducerii alese prin vot și discreditarea Biroului Federal al FRHG, domnul ministru trece acum la conducerea executivă – secretar general, cenzor etc., în relație cu activitatea cărora ministerul nu are absolut nicio atribuție.

În aceste condiții, cu nu mai puțin de opt procese aflate pe rolul instanțelor, este de neînțeles de ce Ministerul condus de dl ministru Novak se grăbește pentru a convoca o Adunare Generală Extraordinară, într-o perioadă în care conducerea FRHG este suspendată chiar printr-o decizie a domniei sale, iar justiția încă nu s-a pronunțat în niciun dosar. Singura explicație – și cea reală, fără îndoială – este că Ministerul dorește să-și subordoneze pur și simplu FRHG și să închidă problema cu ajutorul unor cluburi aliate, înainte ca aceasta să fie tranșată de instanțele de judecată.

În acest moment există deja o istorie a conflictelor în care a intrat ministrul Eduard-Carol Novak cu federațiile. Reamintim că la Federația de Polo președintele și-a dat demisia pentru că MTS s-a implicat în alegeri, la cea de ciclism am asistat la același scenariu cu (in)validarea alegerilor, la Federația de Schi dl ministru a cerut demisia președintelui ș.a.m.d.

Noi, reprezentanții FRHG, suntem tot mai convinși că asistăm în zilele acestea la cele mai în forță încercări ale ministrului Sportului de a prelua controlul Federației și vom aduce aceste fapte în atenția domnului prim-ministru Nicolae Ciucă, dar și a parlamentarilor membri ai Comisiilor de Tineret și Sport din Senat și din Camera Deputaților.